jueves, 16 de febrero de 2012

Primera setmana de classes a la USAL

La Universitat de Salamanca està molt bé en algunes coses i molt antiquada (pel meu gust) en algunes altres.

De totes maneres, a mi em tocarà currar... fins q m'exploti el cervell! Els colçes no em sangraràn pq no he d'empollar quasi res a cap assignatura; aquí sembla que lo de l'avaluació contínua ho saben aplicar bé. Els professors, a quin millor. No només són bons en la seua especialitat sinó que no n'hi ha cap que sigui un negat per a donar classe, tot el contrari; a més a més de saber molt, saben transmetre-ho a l'alumne molt bé i fan tot el possible per captar-ne l'interès, perquè no "es despengi", perquè treballi amb ganes, entenent que es tracta d'un treball amb l'únic objectiu d'aprendre.

I aprendré, i tant que sí! Molt, moltíssim, segurament més que en tota la carrera junta, i no ho dic per exagerar. Però hauré de suar molt també, que no hi ha un pà que no costi una coca!

Per als curiosos i per a que veigueu que no exagero:

Tinc 5 assignatures, 3 hores a la setmana cadascuna d'elles menys una, que en tinc 4 hores. L'assistència a classe és imprescindible en totes, no perquè passin llista sinó perquè són classes eminentment pràctiques. Pràctiques, d'altra banda, que serveixen de model pels exercicis de l'examen final, cas que n'hi hagi (en tres assignatures, si no m'erro). A més de l'assistència a classe, no hi ha assignatura en la que no hagi de fer, com a mínim, un treball, i només n'hi ha una, morfologia, en la què NO he de fer cap exposició oral, en les altres, com a mínim, una. D’altra banda, cada setmana he d’entregar alguna cosa o haver fet alguns “deures” menors (llegir articles, analitzar textos…). De lectures obligatòries en tinc a 3 assignatures: a Morfologia 14 articles/capítuls que constitueixen la part teòrica de l’assignatura i que s’han de llegir tots a casa, i no son curts!, a Literatura del Segle d’Or, no-sé-quantes comèdies de Lope de Vega; i a Literatura i Medis de comucicació, a més a més de que hem de llegir prensa en general i uns quants articles de Larra, tenim tres lectures obligatories, novel·les de Pérez Galdós, Truman Capote y García Márquez.

En resum, són un futimé de lectures, no-sé-quantes pràctiques menors, crec que 4 exposicions orals, 3 treballs i no sé si em deixo algo.

Uf, acompanyeu-me en el sentiment, si us plau.

1 comentario:

llunacarpallo dijo...

Ànims. ets una crack. Serà la millor experiència de la carreta. T'ho passaràs super bé!!!